Poomoc

Pajacyk, Wspieraj Dobro, Okruszek, Polskie Serce, Habitat, Pusta Miska, Wyklikaj Żywność - Kliknij i Pomóż

środa, 2 listopada 2011

Spostrzeżeń garsć

będzie post zbiorczy, w końcu istnieją jakieś granice
1. http://bajroniczna.blogspot.com/2011/11/oksiuta-homofobia-na-blogu.html
Mocne, poczytajcie, mnie najbardziej chyba rozwaliło "Powinniśmy dążyć do zakazu kandydowania do władz publicznych osób o orientacji homoseksualnej, transseksualistów, (...) itp"
Ale wiele innych

2. Obejrzałam wczoraj z Tatą i młodzieżą "Człowieka z marmuru". Uwielbiam. I Janda, och i ach.
Przypomniało mi to, ze przez lata PRL był moją pasją. Książki, filmy, historia, później jeszcze wzornictwo, swoista estetyka, wszystko to nie jako fascynacja ideologią jako taką, ale całą oprawą (owszem, Lenina też czytałam i Marksa  ale nie z powodów ideologicznych). Trochę ostatnio gdzieś mi się zatraciła ta pasją, zastanawiam się, czy nie warto by jej kontynuować.

3. Zauważyłam jak bardzo ustrój socjalistyczny był podobny do (fanatycznego) katolicyzmu. Nieco przykre stwierdzenie.
Ponoć wszystkie totalitaryzmy są podobne. Może jak będę miała chwilę, to rozwinę ten wątek.

2 komentarze: